4 Ocak 2020 Cumartesi

Nizam’ın "Hamşahı" ndan Bahram Gur Avcılık

Bahram Gur Hunting from Nizami’s "Khamsah"


Nizam’ın "Hamşahı" ndan Bahram Gur Avcılık

Açıklama

Bu tablo Nizam Ganjavi’nin Haham Paykar (Yedi tahtlar) 'dan Khamsah’ın (Quintet) dördüncü kitabı olan bir bölümü temsil ediyor. Av gücü ile ünlü ve takma adıyla (Bahram Gur “vahşi eşek” anlamına gelir) bilinen büyük Sasani kralı Bahram Gur (430‒38 hükümdarlığı), avcıların yarı ilahi becerisi ve gücü ile yoldaşlarını şaşırtıyor. Keşif gezisinden sonra ve cömertlik jesti olarak, 1.200 çalışanın (yarısı markalı ve yarısı altın yüzüklerle işaretlenmesi) halkı arasında dağıtılmasını emretti. Sahne, hükümdarı ve çevresini pembe ve yeşil bir manzaraya karşı at sırtında oklarla vahşi hayvanları vururken gösterir. Bir tepenin arkasında, aşağıdaki sahneye bakan veya altın boyalı gökyüzünde uçan kuşları gözlemleyen dört kişi daha görünür. Resmin üstünde ve altında, hikayenin metninin, parçanın tersi üzerinde devam eden aydınlatmalı panelleri vardır. Sağ üst köşedeki köşegen metinli ve üçgen köşeli aydınlatmalı paneller veya “başparmak parçaları” resim için görsel bir işaretleyici oluşturur. Tablo, 16. yüzyıl Farsça kompozisyonlarına özgüdür, ancak daha sonraki bir tarihte onarılmış ve yeniden boyanmıştır. Büyük bir dikdörtgen panel eklendi ve resmin eksik alanları dolduruldu. Bazı karakterlerin yüzleri de aşırı boyama yapıyor. Kongre Kütüphanesi koleksiyonları bunu ve Nizami’nin Khamsah’ın diğer bölümlerini gösteren başka resimler de içerir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder