Tarih öncesi müzik
![Tarih öncesi zamanlarda müzik - Tarih öncesi müzik aletleri](https://www.hominides.com/data/images/illus/musique-prehistoire/musique-prehistoire.jpg)
Prehistorya müzik aletleri
Prehistorya rock sanat müziğinin ilk sanatsal tezahürleri olarak bizi zorlayan bir ifade türüdür. İlk insanların kendilerini özgür ve zorunluluk olmadan, “kültürel” bir şekilde ifade ettiklerini görüyoruz. Hayatta kalmak için gerekli araçların veya habitatların imalatından farklı olarak, sanat her türlü formda, bu hominidleri bize daha yakın, daha insani yapan bir davranış, bir kültür ...
![Tarih öncesi zamanlarda müzik - Tarih öncesi müzik aletleri](https://www.hominides.com/data/images/illus/musique-prehistoire/musique-prehistoire.jpg)
Prehistorya müzik aletleri
Prehistorya rock sanat müziğinin ilk sanatsal tezahürleri olarak bizi zorlayan bir ifade türüdür. İlk insanların kendilerini özgür ve zorunluluk olmadan, “kültürel” bir şekilde ifade ettiklerini görüyoruz. Hayatta kalmak için gerekli araçların veya habitatların imalatından farklı olarak, sanat her türlü formda, bu hominidleri bize daha yakın, daha insani yapan bir davranış, bir kültür ...
Müziğin kökenleri
Melodi gibi müzik iz bırakmıyor ... belli! En iyi ihtimalle, bize ulaşabilecek sesler üreten enstrümanlardır. Konuyla ilgili nadir çalışmaların çoğu, hala izole kabilelerin faaliyetlerine dayanarak, ilk "melodilerin" sesle değil, aynı zamanda bedenle de üretildiğini düşünüyor. Ellerinizi veya vücudun başka bir bölümünü çırparak bir ritim kolayca yerleştirilebilir. İnsan biraz daha ayrıntılı bir şekilde, nesnelerini birbirine (ahşap, taş, ağaç gövdesi, mağara duvarları ...) vurarak da çevresini kullanabilir. Buna ek olarak, ses ve dolayısıyla müzik üretmek için doğal bir unsur da oluşturabilir veya değiştirebilir. Sonunda,
" Sadece arkeolojik olarak dirençli tanıkların hayatta kaldığı ve bu tür nesnelerin sınırlı bir görüntüsünü vermesi ve normalde tanınmış olanlara eşlik etmesi gereken enstrümanları ortadan kaldırması gerektiği düşünülmelidir, örneğin gerilmiş cilt kullanan perküsyonlar, boynuz bir boynuz yaban öküzü, bizon, yaban keçisi, huş kabuğu trompet vb olduğunu . " Özü Homo musicus palaeolithicus ve Palaeoacustica Michel Dauvois (İnsan Paleontoloji Enstitüsü, Instituto Italiano di Paleontologia Umana, Roma.)
Slovenya Sağda, flüt Divje Babe
![Divje Babe'nin Slovenya Flütü](https://www.hominides.com/data/images/illus/musique-prehistoire/flute-divje-babe-slovenie.jpg)
" Sadece arkeolojik olarak dirençli tanıkların hayatta kaldığı ve bu tür nesnelerin sınırlı bir görüntüsünü vermesi ve normalde tanınmış olanlara eşlik etmesi gereken enstrümanları ortadan kaldırması gerektiği düşünülmelidir, örneğin gerilmiş cilt kullanan perküsyonlar, boynuz bir boynuz yaban öküzü, bizon, yaban keçisi, huş kabuğu trompet vb olduğunu . " Özü Homo musicus palaeolithicus ve Palaeoacustica Michel Dauvois (İnsan Paleontoloji Enstitüsü, Instituto Italiano di Paleontologia Umana, Roma.)
Slovenya Sağda, flüt Divje Babe
![]() | En eski müzik aleti tanımlandı ... Eylül 2008'de Hohle Fels mağarasında ( Almanya'daki Swabian jurasında) akbaba kemiği flütünün parçaları keşfedildi. 22 cm ölçülerinde ve beş deliği vardır. 35.000 yıldan daha uzun bir süre önce (Carbon 14 yöntemiyle) tarihli ! " Kesinlikle dünyanın en eski müzik aleti!" Arkeolog Nicholas Conard, keşif Nature dergisinde yayınlandığında (Haziran 2009'da) dedi . Aslında araştırmacılar tarafından üç flüt keşfedildi. İkincisi mamut fildişi, sonuncusu kuğu kemiğidir. |
Tarih Öncesi Müzik Aletleri
Bu tür bir arkeolojik keşiften önce orijinal müzikal kullanımı belirlemek kolay değildir. Bir flütün işlenmesi yeterince anlaşılabilir kalırsa, örneğin bir eşkenar dörtgen kullanımı şaşırtıcı görünebilir. Ve yine de, ikinci durumda, mevcut yerli kabileler tarafından özdeş nesnelerin kullanılması, bu onların ele alınmasını anlamayı mümkün kılmıştır.
Ayrıca, nesnenin insan tarafından değiştirilip değiştirilmediğini veya ikincisinin ses üretmek için sadece doğal bir eleman kullanıp kullanmadığını anlamaya çalışmak önemli görünüyor ... Islık gibi bazı eserler için tartışma hala kapalı değil.
Bu tür bir arkeolojik keşiften önce orijinal müzikal kullanımı belirlemek kolay değildir. Bir flütün işlenmesi yeterince anlaşılabilir kalırsa, örneğin bir eşkenar dörtgen kullanımı şaşırtıcı görünebilir. Ve yine de, ikinci durumda, mevcut yerli kabileler tarafından özdeş nesnelerin kullanılması, bu onların ele alınmasını anlamayı mümkün kılmıştır.
Ayrıca, nesnenin insan tarafından değiştirilip değiştirilmediğini veya ikincisinin ses üretmek için sadece doğal bir eleman kullanıp kullanmadığını anlamaya çalışmak önemli görünüyor ... Islık gibi bazı eserler için tartışma hala kapalı değil.
Eşkenar
dörtgen Eşkenar dörtgen bir ucunda bir deliği olan uzun kemik veya ovaloid ağacından bir parça. Bu delik bir bağlantı geçirmenizi sağlar. Kullanmak için (mevcut uygulamalara dayanarak), nesneyi ipin sonunda bir askı gibi döndürüyoruz. Oldukça melodik bir tıslama (veya pırıltı) verir.
dörtgen Eşkenar dörtgen bir ucunda bir deliği olan uzun kemik veya ovaloid ağacından bir parça. Bu delik bir bağlantı geçirmenizi sağlar. Kullanmak için (mevcut uygulamalara dayanarak), nesneyi ipin sonunda bir askı gibi döndürüyoruz. Oldukça melodik bir tıslama (veya pırıltı) verir.
![]() | ![]() |
Ren geyiği boynuz eşkenar dörtgen (Cave Lalinde) maruz arkeoloji Ulusal Müzesi | Bugün kullanılan mevcut popülasyonlara dayanarak bir eşkenar dörtgen kullanımının yeniden yapılandırılması. sergilenen Çizim Ulusal Arkeoloji Müzesi |
Oluklar
Oluklar genellikle birkaç deliğin açıldığı içi boş bir kemik parçasından yapılır. Uçlardan birini üfleyerek ve küçük delikleri art arda kapatarak mevcut flütlerimizle karşılaştırılabilir sesler elde ederiz. Birden fazla notayı çalmanıza izin veren tek "enstrüman" dır.
Oluklar genellikle birkaç deliğin açıldığı içi boş bir kemik parçasından yapılır. Uçlardan birini üfleyerek ve küçük delikleri art arda kapatarak mevcut flütlerimizle karşılaştırılabilir sesler elde ederiz. Birden fazla notayı çalmanıza izin veren tek "enstrüman" dır.
![]() | ![]() |
Bordeaux'daki Aquitaine Müzesi'nde sergilenen Pair-Pair olmayan flüt | Ulusal Arkeoloji Müzesi'nde sergilenen Istruritz kemik flütü |
Düdükler veya ıslık çalan
çalgılar Müzik aleti olarak sunulan düdükler tam olarak konuşmuyor. Delikli bu kemikler, her şeyden önce, bir klan üyeleri arasında iletişim kurmak için veya çağrı olarak av araçları olmalıdır. Bu tür düdük tarafından üretilen ses akut ve oldukça güçlüdür, bir melodi üretmek için kullanımını kanıtlayacak hiçbir şey yoktur.
Delikli ren geyiğinin çeşitli falanksları bulunmuştur.
![]() | ![]() |
Islık - Phalange delikli Laugerie Aşağı maruz Ulusal Arkeoloji Müzesi | Islık - Phalange perfore Aurignac Mağarası maruz Périgueux'un Müzesi |
Sıyırıcılar
Sıyırıcılar, çeşitli formlardaki artefaktlardır, ancak ortak olarak kemikte veya geyik boynuzlarında kesilmeleri ve kenarın düzenli olarak çentiklenmesi gerekir.
Ses, kazıyıcı kenarını tahta bir çubuk veya hafif bir kemikle sürtünerek sürtünme ile üretilir.
Sıyırıcılar, çeşitli formlardaki artefaktlardır, ancak ortak olarak kemikte veya geyik boynuzlarında kesilmeleri ve kenarın düzenli olarak çentiklenmesi gerekir.
Ses, kazıyıcı kenarını tahta bir çubuk veya hafif bir kemikle sürtünerek sürtünme ile üretilir.
![]() | ![]() |
Kemik kazıyıcı Kiler barınağı | Raspa - Ren geyiği Kemikler Mas d'Azil maruz Ulusal Arkeoloji Müzesi |
Müzik ve dans anlaşılması zor geçici sanat formlarıdır. Paleolitikte müziğin varlığı, çeşitli enstrüman türlerinin keşfi ile test edilir: flütler, düdükler, edikulalar ve sıyırıcılar. Davullar muhtemelen Paleolitik'te vardı, ancak ahşap ve deriden yapılmış bu aletler korunmadı. Bununla birlikte, bazı mağaralarda, perküsyon izleri gösteren kalsit tabakaları, tarih öncesi müzisyenlerin ritmik yeteneklerine tanıklık eder . Ulusal Arkeoloji Müzesi.
CR
Kaynakları
- Tarih Öncesi, Antoine Balzeau ve Sophie A. de Beaune
- Homo musicus palaeolithicus ve Palaeoacustica, Michel Dauvois (İnsan Paleontoloji Enstitüsü, Instituto Italiano di Paleontologia Umana, Roma.
- Frédéric Demouche, Ludovic Slimak, Daniel Deflandre tarafından " Üç Kardeş Mağarası'nın müzikal yayı ile küçük büyücünün" gravürüne yeni bir yaklaşım LAPMO - CNRS - Provence Üniversitesi.
CR
Kaynakları
- Tarih Öncesi, Antoine Balzeau ve Sophie A. de Beaune
- Homo musicus palaeolithicus ve Palaeoacustica, Michel Dauvois (İnsan Paleontoloji Enstitüsü, Instituto Italiano di Paleontologia Umana, Roma.
- Frédéric Demouche, Ludovic Slimak, Daniel Deflandre tarafından " Üç Kardeş Mağarası'nın müzikal yayı ile küçük büyücünün" gravürüne yeni bir yaklaşım LAPMO - CNRS - Provence Üniversitesi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder